czwartek, 21 listopada 2013

"Kto wiatr sieje" Virginia Cleo Andrews

Autor:
Tytuł: Kto wiatr sieje
Tytuł oryginału: Seeds of Yesterday
Wydawnictwo: Świat Książki
Liczba stron: 464
POWIEŚĆ WIELOTOMOWA.

Rodzina Dollangangerów musi na nowo stanąć oko w oko z mroczną przeszłością. W dniu dwudziestych piątych urodzin Bart ma stać się właścicielem rodzinnej posiadłości. Moment ten na nowo ma zjednoczyć rodzinę: Cathy staje u boku Chrisa jako jego żona, pojawia się również Jory wraz z małżonką Melody i znienawidzona przez Barta Cindy.
Na domiar złego pojawia się uznany za zmarłego wujek Joel, a jego stosunki z Bartem stają się niezwykle poufne. Szansa na rodzinny spokój odchodzi w zapomnienie.

"Od dawna nie wierzyłam ju w bajki."
Akcja obejmuje tereny posiadłości Foxwort Hall i w przeciwieństwie do pozostałych tomów nie wybiega daleko po za granice. Posiadłość kusi swoją tajemniczością i zachęca do zagłębienia się w rodzinne sekrety wywołując u czytelnika dreszcz emocji niecodziennym klimatem.
Foxwort Hall na nowo rozsiewa aurę zniszczenia.

Virginia Cleo Andrews przelała do swoich książek całą inspirację i targające nią podczas pisania emocje. Doskonale wykreowani bohaterowie już na starcie zaskarbiają sobie uwagę czytelnika i nie pozwalają o sobie zapomnieć. Każdy z nich obdarzony jest wyjątkową charyzmą i doskonale odgrywa wyznaczoną rolę. Nie mogę przez to napisać, że bohaterowie są niewyraźni i słabo zarysowani; ich postacie dopracowane są ponad wszelką miarę. 

"[...]jak księżniczka ze swoim księciem[...]"
Autorka swoje dzieła utrzymuje w mrocznym klimacie zła i trudnych decyzji, nie pozwalając bohaterom choćby na moment zapomnieć o traumatycznych przeżyciach. Nie tylko rodzinna posiadłość, ale i Dollangangerowie skrywający liczne sekrety otoczeni są tajemniczą mgiełką pozwalającą na odczuwanie całego kalejdoskopu emocji.

Po przeczytaniu wszystkich tomów serii "Kwiatów na poddaszu" nie jestem w stanie powiedzieć, która część była najlepsza. W twórczość autorki wkrada się pasja bijąca z każdej strony oślepiającym blaskiem. A to wszystko świadczy nie tylko o wyjątkowym warsztacie autorki, ale także jej oddaniu dla swojej twórczości i czytelnika, za co powinno się złożyć wielki ukłon w stronę pani Virginii C. Andrews. 

Ocena: 6/6

W serii: 
1. "Kwiaty na poddaszu", [RECENZJA]
2. "Płatki na wietrze", [RECENZJA]
3. "A jeśli ciernie", [RECENZJA]
4. "Kto wiatr sieje",
5. "Ogród cierni",

12 komentarzy:

  1. Nie czytałam jeszcze żadnej części tej serii i niespecjalnie mnie ciągnie do niej, to chyba nie moje klimaty.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wysoka ocena :) czyli książka godna przeczytania, a raczej seria. Jeżeli będę mieć trochę czasu, być może sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Przeczytałam I tom, podobał mi się, ale nie wiem, kiedy zabiorę się za kolejne...

    OdpowiedzUsuń
  4. Chętnie sięgnę po pierwszy tom.

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam od dłuższego czasu w planach całą serię. Tylko czasu brak niestety...

    OdpowiedzUsuń
  6. Jejku, to ich jest aż 5? A ja mam pierwsze 3, które czekają dzielnie na półce na swoją kolej. Zachwycająca, przerażająca seria.

    OdpowiedzUsuń
  7. Chyba pierwszy raz widzę tak wysoką ocenę, do tej książki. Bardzo dużo czytałam negatywnych recenzji, lecz ja polubiłam tą serię. Dlatego z ogromną niecierpliwością czekam na ta szansę, kiedy będę mogła przeczytać tą część. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Okładka jest świetna, przykuwa wzrok. :) Ale mimo wszystko jakoś nieszczególnie podoba mi się pomysł i klimat książki. Raczej ją sobie odpuszczę.

    OdpowiedzUsuń
  9. Od kilku miesięcy czekam w kolejce do wypożyczenia tej książki :) Pierwsze 2 części serii bardzo mi się podobały, trzecią nazwałabym raczej przeciętną, więc nie mogę się doczekać tej części :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Utknęłam na drugim tomie. Planuję kiedyś zabrać się za trzeci, ale tyle innych książek czeka w kolejce... :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Zazdroszczę, że przeczytania, w bibliotekach jest rozchwytywana :(

    OdpowiedzUsuń